2005.6.28.
Ausztriában is elszálltak az üzemanyagárak
Az osztrák Munkáskamara (AK) felmérése szerint Ausztria keleti felén, illetve a diszkontrendszerben árusító osztrák töltőhelyeken az átlagosnál alacsonyabb a gépkocsi-üzemanyagok fogyasztói ára, míg a nyugati tartományokban és az autópályák mentén drágábban adják a hajtóanyagokat.
Az AK hétfőn Bécsben nyilvánosságra hozott összesítése szerint az utóbbi 12 hónap alatt 17 százalékkal növekedett a dízelüzemanyag ára Ausztriában. Ez azt jelenti, hogy ha valaki Wiener Neustadtból jár be dolgozni Bécsbe, és naponta vissza is autózik oda, akkor egy év alatt 30 ezer kilométert tesz meg ezen a távon, és a gépkocsija 1950 liter gázolajat fogyaszt el. Ez az üzemanyag-mennyiség a 2004 júniusa és 2005 júniusa közötti 12 hónapban 265 euróval (kb. 66 300 forint) többe került, mint az azt megelőző 12 hónapban.

A 95-ös oktánszámú benzint használó osztrák autósok benzinszámlája ugyanezen a távon 1 év alatt 80 euróval (kb. 20 ezer forint) lett magasabb a 3 százalékos fogyasztói áremelés eredményeként. Az AK szerint az áremelkedés haszonélvezője az osztrák pénzügyminisztérium, hiszen minden 1 eurócentnyi üzemanyagár-emelkedés évente 12,6 millió euró bevételt jelent csak az áfából.

A felmérés szerint Bécsben, Bécs környékén, Burgenlandban, valamint Alsó-Ausztria déli és nyugati vidékein, valamint Felső-Ausztria és Stájerország bizonyos vidékein a legolcsóbb a tankolás. Salzburgban, Tirolban és Voralbergben viszont az országos átlagnál magasabbak az üzemanyagárak. A legolcsóbbak a diszkont töltőhelyek: a dízel literjénél átlagosan 4,6 eurócenttel (kb. 12 forinttal), a 95-ös oktánszámúnál pedig mintegy 3 centtel (kb. 8 forinttal) alacsonyabbak az árak, mint a márkanévvel árusító benzinkutaknál. Az AK felmérése szerint az Aral-hálózat kútjainál a legmagasabbak az árak: míg a diszkontárusításban átlagosan 0,926 euróba kerül a dízel literje, az Aralnál átlag 0,972 euróba. A 95-ös euroszuper literje az előbbinél átlag 1,012 euróba, míg az utóbbinál 1,044 euróba kerül.
Árfolyamok
Formula e
E.I. blog
  • Immár magyar a gáztároló, a gázkereskedelem, a gázvezeték, persze a gáz még orosz. Vajon beszélhetünk-e így biztonságról? Több helyütt is megjelent, hogy nincsenek nagy tartalékok a magyar földalatti gáztárolókban, amikre általában meg is jön a hivatalos válasz, hogy márpedig folyamatban van ezeknek feltöltése. Nem csak a hagyományos kereskedelmi, hanem a stratégiai tartaléknak minősített készlet sem elegendő. Ennek előírt mértékét 2011-ben felezték meg 1200-ról 600 millió köbméterre, aztán idén tavasszal a geopolitikai viszonyok miatt visszaemelték rendeletileg 900 millió köbméterre. Na most ...
Facebook